hansbjorckmalt.blogg.se

Oskarsfestival!

Kategori: Nya öl på Systembolaget

... Tre burkar nominerade i var sin klass: Imperial Stout, IPA/DIPA och Pale Ale, tre kvallitétsöl från Oskar Blues.
 
Ten Fidy, stouten, härligt mustig, något söt men goood, en nackdel med stout på burk tycker jag är att den inte går att spara, jag dricker gärna ett litet glas till efterrätt så hade den varit på flaska hade jag kanske t o m haft lite kvar till i morgon... (49,80 + pant för 33cl kanske lite mycket i mitt tycke)
 
Deviant Dale's, en IPA som jag nog snarare skulle kalla DIPA, mycket smak av allt,  har dock tillsammans med lillebror Dale's Pale Ale blivit anklagad för att inte vara färsk nog av en del bloggare på nätet, hur det är med den saken vågar jag inte uttala mig om men god är den! (54,90 + pant för 1/2 liter är nog lite i högsta laget men som sagt var god är den.)
 
Dale's Pale Ale slutligen, är den öl i troikan jag inte smakat än. En pale ale som skall vara fantastisk, har medvetet valt att vänta med den eftersom den kommer att finnas i det fasta sortimementet en tid på bolaget så det är ingen brådska om man vill ha fler... Jag dricker den antagligen till middag i morgon, då kan jag återkomma med min bedömning. (23,90 + pant känns som ett vettigt pris för en kvallitetsöl, om den är värd det återstår tills i morgon att se.)
 
 
En stark troika...
 
 
 
:-)
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: